آکنه

 جوش های قرمز رنگ ناشی از مشکلات هورمونی
سرکه سیب ۱ ق.غ + آب نارنج تازه ۱ ق.غ + گلاب خالص ۱ ق.غ + آب لیمو ترش تازه ۱ ق.غ
را با هم مخلوط کنید. روزی دو تا سه بار پوست را این لوسیون پاک کنید . این لوسیون را در یخچال نگهداری کنید.
برای کنترل مشکلات هورمونی نیز از تخمه خام کدو و شیرین بیان که باعث کاهش میزان هورمون تستسترون در بدن می شود استفاده کنید.

تونیک ضد جوش و بستن منافذ و رفع چربی اضافی پوست :
آب پرتقال پنج قاشق غذاخوری – آب لیمو ترش تازه پنج قاشق غذاخوری – آب خیار سه قاشق غذاخوری – گلاب دو قاشق غذاخوری
طریقه مصرف : پس از مخلوط کردن مواد فوق آن را در یخچال نگهداری فرمایید . روزانه یکبار از این محلول را به صورت بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید .
نکته : این محلول باید در یک شیشه استریل شده و بادرب محکم در یخچال نگهداری شود نحوه مالیدن به صورت هم به شکل دورانی و آرام می باشد .

شیر پاک کن از بین برنده جوش ، ضد لک ، روشن کننده :
نعناع تازه خرد شده یک ق غ – جعفری تازه خرد شده یک ق غ – یک لیوان شیر مخلوط را ۵ دقیقه هم بزنید و در یخچال قرار دهید پس از ۸ ساعت آن را صاف کنید .
طریقه مصرف : صبح و شب به صورت بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید .
نکته : این شیر پاک کن بهتر است هفته ای یکبار تازه به تازه تهیه و آماده شود و حتماً در یک ظرف شیشه ای تمییز با دربی محکم در یخچال نگهداری شود البته صورت را بعد از پاک کردن با این شیر پاک کن با آب ولرم بشوئید . ( در قسمت یک لیوان شیر حتماً کم چرب اضافه شود . )

جوش صورت
ماسک برای برطرف نمودن جوشهای سر سیاه
مواد لازم :
روغن بادام تلخ ۱ قاشق غذاخوری – عسل ۱ قاشق غذاخوری
طرز تهیه و استفاده :
این دو ماده را با هم خوب مخلوط کرده و شبها بعد از اینکه صورت تمیز شد ۳۰دقیقه قبل از خواب از این مواد به تمام صورت به ویژه مکانهایی که جوش سر سیاه دارد به شکل دورانی بمالید و اجازه دهید تا صبح روی صورت بماند و بعد صبح با آب ولرم صورت را شسته و پاک نمائید .
این کار را به مدت یک ماه و یا بیشتر هر شب یا یک شب درمیان تکرار نمایید .

 جوش های سر سیاه
ترنجبین یک واحد + خاک شیر یک واحد و یک لیوان آب سرد را با هم مخلوط کنید. دو هفته پشت سر هم صبح ناشتا این محلول را مصرف کنید. همه ی جوش ها به خصوص جوش های سر سیاه را درمان می کند.
سرکه سیب و آب نارنج تازه را به نسبت مساوی با هم مخلوز کرده و به صورت بمالید. بعد از ده دقیقه با آب صورت را بشویید.

 جوش های ریز و زیر پوستی
۴ تا ۵ عدد عناب را زخمی کرده و در یک استکان آبجوش بیاندازید. به این مخلوط ، ۱ ق.م گل بنفشه و ۱ ق.چ شیر خشت اضافه کنید. سه دقیقه این مخلوط را دم کنید. سپس آن را صاف کنید. دو بار در روز صبح و شب بخورید.
ته مانده این مخلوط را هم بر روی صورت بمالید.

 

دیدگاه خود را به ما بگویید.