زخم معده

هلیکوباکتر پیلوری

۱-به مدت ۵ روز از مصرف کلیه مواد غذایی پرهیز کنید
۲-روزانه حدود ۷ تا ۹ لیوان شربت عسل و لیموترش تازه و یخ را به آرامی میل کنید. هر لیوان رابه مدت ۳ تا ۵ دقیقه جرعه جرعه میل کنید.
۳-توصیه میشود قبل از شروع این رژیم غذاهایی میل شود که محتوی روده را سریع تخلیه می کنند , مانند:خوراک آلواسفناج
۴-بعد از پایان روزپنجم بهتر است که به مدت یک هفته از غذاهای گیاهی و به مقدارکم استفاده کنید.به مرور مقدار غذای گیاهی را زیاد کنید , چون معده به مدت ۵ روز خالی بوده است.
۵-بعداز پایان ۵روز از غذاهای مضر یا ممنوع استفاده نکنید
۶-بعد از پایان یک هفته از مصرف غذاهای گیاهی می توانید از گوشت سفید به مقدار کم استفاده کنید
۷-بهتر است که از مصرف گوشت قرمز کمتر استفاده کنید
۸-استفاده روزانه مقداری عسل و یک عدد سیب درختی با پوست و دانه از بسیاری از بیماریها پیشگیری میکند
۹-بعد از اتمام ۵روز میتوانید به آزمایشگاه مراجعه کنید و آزمایش دهید.

غذاهای مضر و ممنوعه
. چای، قند و شکر، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود، شیرینی‎جات قنادی، سرخ کردنی، روغن نباتی جامد و مایع , انواع کمپوت و کنسرو و آب میوه های بسته بندی شده , مواد فریز شده، زودپز شده، سس، رب، شور، ترشیجات، سرکه، نمک زیاد، ماست و لبنیـات، مرغ و تخـم مرغ ماشیـنی، غذاهـای چرب و پرحـجم، سوسیس , کالباس , نوشابه , پسته , خرما , موز , آش رشته، گوشت زیاد، گوشت گاو و گوساله , دل , قلوه و جگر , سیب زمینی , ادویه‎جـات زیاد، ماکـارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی، دوغ و نوشابه، آب یخ، بستنـی، مواد آرایشی و آدکلن , تنقلات مصنوعی (شکــلات، پفک، چیپس , آدامـس، بیســـکوئیت و…)، قــهوه، نسکــافه، غــذای پخته شده با مایــکروفــر، خوردن مایعات همراه غذا، تند و سریع غذا خوردن.

کاهش ترشح اسید معده
برای حل این مشکل سه روش گیاهی وجو دارد .
۱- هر روز ناشتا یک قاشق غذا خوری ژل میانی برگ گیاه آلوئه ورا میل کنید.
۲- ریشه شیرین بیان را پودر کرده و یک قاشق چایخوری از آن را در یک فنجان آبجوش دم کنید و هر صبح ناشتا از آن بخورید.
۳- هر روز یک قاشق غذاخوری آب سیب زمینی خام میل کنید.
سندروم روده تحریک پذیر
در کنار دارو های اصلی تان می توانید ۱ ق.چ آویشن + ۱ ق.چ مریم گلی و ۱ ق.چ گیاه سیج را در یک لیوان آب هشتاد درجه سانتیگراد دم کنید.
این دم کرده را روزانه یک تا دو بار مصرف کنید.
درمان گیاهی معده ای که سلول های غیر طبیعی دیده شده است
یک استکان روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری پودر سیاه دانه را با هم مخلوط کنید و سه روز کنار بگذارید . بعد از این مدت آن را هم بزنید. از صافی عبور دهید و مصرف کنید.
پوست پرتقال را به خوبی بشویید. قسمت نارنجی رنگ آن را نازک خرد کنید. ۲ قاشق غذاخوری از این پوست را در یک استکان روغن زیتون خالص بریزید و بعد از سه روز صاف کنید و مصرف کنید.

فرمول ضدعفونی کننده روده و معده
پودر برگ زیتون ( یک واحد ) + پودر گیاه آویشن ( یک واحد )
۱ قاشق غذخواری از آن را در یک لیوان آبجوش دم کنید. سپس آن را صاف کنید. این محلول یک ضدعفونی کننده ، ضد قارچ و ضد ویروس است . این محلول را دو تا سه ساعت بعد از تولید مصرف کرده و از نگهداری آن برای مدت طولانی خودداری کنید.

 ریفلاکس
به عنوان درمان مکمل می توانید شیرین بیان را از بازار دارویی تهیه کرده و طبق دستور حک شده بر روی آن مصرف کنید. البته توجه داشته باشید که این گیاه باعث افزایش فشار خون می شود. پس اگر فشار خون دارید این گیاه را با مشورت پزشک و تحت نظر او مصرف کنید.
۱ ق.غ از ژل خوراکی میانی برگ آلوئه ورا استفاده کنید. این میزان آلوئه ورا را صبح ناشتا و شب قبل از شام بجوید و قورت دهید.

ریفلاکس
از مشتقات گندم و گلوتن پرهیز کنید. رژیم بدون گلوتن را رعایت کنید. همچنین می توانید از زنجبیل تازه به اندازه ی یک سکه در ماست رنده کنید و مصرف کنید. یک سوم قاشق چایخوری از پودر زنجبیل هم می تواند باعث سفت نگه داشتن دریچه ی ورودی معده و پیشگیری از ریفلاکس شوند.

 اچ پیلوری
در کنار دارو های اصلی تان می توانید ۱ ق.چ تخم گشنیز را در یک فنجان آب جوش دم کنید. این دم کرده را دو تا سه بار در روز بنوشید.

رفع بوی بد دهان
فرمول رفع بوی بد دهان :
گیاه میخک ۲ عدد کوبیده و نرم شده + آویشن یک ق مرباخوری خرد شده + دارچین یک ق چ
طریقه مصرف : یک ق چ از مخلوط را در یک فنجان آب جوش ۵ دقیقه دم کنید و پس از صاف کردن روزی ۳ بار بعد از غذا یا قبل از آن غرغره کنید .

 نفخ معده
نفخ معده یک علامت است و باید به دقت پیگیری شود.
به نسبت مساوی تخم رازیانه را با آنیسون مخلوط کرده و پودر کنید. ۱ قاشق چایخوری از این مخلوط را وسط هر وعده ی غذایی میل کنید.

 

 

 

 

یک دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. محمد گفت:

    دکتر عزیز ممنون از این همه محبت شما در ارائه نسخه های شفابخش به مردم ایران.
    من از زخم معده رنج می برم و می خواهم با اجازه شما آن نسخه ترکیب شربت عسل و لیموترش برای ۵ روز را انجام بدهم. ولی چون وزنم کمی پایین است می خواستم بپرسم در این ۵ روز پرهیز، مشکلی برای من پیش نمیاد؟

    منتظر پاسخ شما هستم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.