نارسایی کلیه

 نارسایی کلیه

۱-استفاده از سالاد مخصوص زیر و نکتار میوه جات تازه  (روزانه سه وعده و به مدت ۱۵ روز)

یک عدد خیاربوته ای متوسط + ۲ برگ بزرگ کاهو + یک عدد سیب درختی با پوست ودانه داخل سالاد خرد کنید + هویج فرنگی متوسط یک عدد داخل سالاد رنده کنید + شلغم به مقدار لازم داخل سالاد رنده کنید + کلم بنفش به مقدار لازم داخل سالاد رنده کنید + پودر سبوس برنج یک قاشق مرباخوری  + ۱۵ عدد مغزبادام خام درختی را در آب داغ ریخته سپس پوست آنرا بکنید و داخل سالاد رنده کنید +۷ قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه + ۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی + آب ۱ عدد لیموترش شیرازی تازه + ۳-۴ قاشق سوپ خوری روغن زیتون بکر را به آنها بیفزایید. این مقدار مواد برای یک وعده کافی است. سالاد را خوب بجوید و میل کنید.این سالاد را بمدت ۱۵ روز هر روز صبح , ظهر وشب بعنوان غذا میل کنید و چیز دیگری را میل نکنید و هر لقمه را بیش از ۴۰ بار بجوید.

توجه : بیمار لازم است که این رژیم را در ۳ وعده غذایی رعایت نماید و بعداز ۱۵ روز به پزشک مراجعه نماید و آزمایش های لازم را انجام دهد.

۲- نوشیدن روزانه ۲ تا ۳ لیوان نکتار سیب + یک قاشق عسل طبیعی

۳- روزانه ۲ تا ۳ لیوان آب انگور طبیعی میل کنید

۴- آب ۳ عدد هویج متوسط را و آب ۳ شاخه کرفس تازه را گرفته در مخلوط کن بریزید، سپس یک سیب پوست کنده را خرد کنید + یک عدد خیار بوته ای متوسط را خرد کرده + جعفری تازه ۱۰ شاخه همه را در مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید و هر ۸ ساعت یک لیوان میل کنید.

۵- ارده + شیره انگور

ارده ۳ قاشق غذاخوری + شیره انگور ۱ قاشق غذاخوری باهم مخلوط و برای صبحانه میل شود.

 

سوپ جو : جو یک استکان + جعفری تازه ۱۰ شاخه + چوب دارچین لوله ای به اندازه دو بند انگشت + زنجبیل تازه به اندازه یک بند انگشت ، زرد چوبه و نمک دریا به مقدار لازم ، روغن زیتون بصورت سوپ پخته و روزی یک کاسه میل شود. موقع خوردن چوپ دارچین را از داخل سوپ دربیاورید.

۶- دوسین  هر صبح و شب  یک قاشق مرباخوری بعداز غذا میل شود.

۷- شونیسل  هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری بعداز غذا میل شود.

۸- شربت سینا هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری بعداز غذا میل شود.

۹- یک استکان عرق خارشتر + یک استکان عرق خارخاسک با هم مخلوط کرده و بجوشانید سپس یک قاشق غذاخوری ترنجبین را در آن حل کرده و بصورت گرم روی ۳ قاشق غذاخوری خاکشیر ریگ شور شده صاف کرده هر صبح ناشتا میل کنید و تا دو ساعت چیزی نخورید.

۱۳- روغن عنصل را روزی ۳ وعده روی هر دو کلیه مالش دهید.

۱۴- نداشتن یبوست مزاج و عدم استفاده از نوشیدنی های مضر مانند چای و نوشابه های گازدار

۱۵- استفاده از غذاهای گیاهی و عدم استفاده از فرآورده های حیوانی و غذاهای ممنوعه

۱۶- عصبی نشدن و حرص نخوردن و حفظ آرامش

۱۷- نرمش و ورزش سبک روزانه

۱۸- بیماران دیابتی از عسل کنار یا سدر به مقدار کمتر استفاده کنند(روزانه ۳ قاشق مرباخوری)

۱۹- استفاده نکردن از غذاهای ممنوعه و مضر

غذاهای ممنوعه و مضر

چای، قند و شکر، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود، شیرینیجات قنادی، سرخ کردنی، روغن نباتی جامد و مایع ، انواع کمپوت و کنسرو و آب میوه های بسته بندی شده ، غذاهای فریز شده، غذاهای زودپز شده و غذاهای مانده و بیات ، سس، رب، شور، ترشیجات، سرکه، نمک زیاد، ماست و لبنیات، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، سوسیس ، کالباس ، نوشابه ، برنج سفید ، مشروبات الکلی ، سیرابی ،  آش رشته، گوشت زیاد، گوشت گاو و گوساله ، دل ، قلوه و جگر ،سیب زمینی ، ادویهجات زیاد، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی، دوغ و نوشابه، آب یخ، بستنی، مواد آرایشی و آدکلن ، تنقلات مصنوعی (شکلات، پفک، چیپس , آدامس، بیسکوئیت و…)، قهوه ، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفر، خوردن مایعات همراه غذا، تند و سریع غذا خوردن. هوای آلوده و کثیف و دخانیات

اگر این رژیم غذایی بدرستی انجام گیرد نتایج زیر حاصل خواهد شد :

۱-کاهش فشارخون به شکلی چشم گیر

۲-پایین آمدن کراتینین خون که عامل بسیار مهمی برای سلامت کلیه هاست

۳-برطرف شدن کم خونی وبه دست آوردن نشاط و شادابی

۴-بهبود اشتها و رفع بی حالی و خواب آلودگی

 

 

 

۲ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. راضیه معماری گفت:

    با سلام
    اقای دکتر اون موارد ۲به بعد باید همون پانزده روز که سالاد خورده میشه استفاده بشن یا بعد از پانزده روز و بعد از مصرف پانزده روزه سالاد

  2. صادق هادی گفت:

    باسلام
    خدا قوت.

دیدگاه خود را به ما بگویید.