سینوزیت

 سینوزیت های مزمن

یک دوم ق.چ صمغ کندر را صبح ناشتا ، قبل از ناهار و قبل از شام به مدت یک ماه مصرف کنید. در کنار این ماده می توانید در همان سه وعده ی یاد شده یک دوم ق.چ بره موم خوراکی استفاده کنید.

دم کرده مریم گلی هم می توانید در این درمان موثر باشد. مریم گلی را هم باید به مدت یک ماه مصرف کنید.

 سینوزیت
۱- نصف استکان عرق نعناع + یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی با هم مخلوط کرده و هر شب ۵ قطره داخل هر بینی به فاصله هر دقیقه یک بار ریخته شود.از خوردن چای ، دوغ و ماست خودداری نمایید.
۲-روزانه ۲ تا ۳ فنجان از دم کرده دارچین و زنجبیل را با عسل میل کنید (یک قاشق مرباخوری دارچین و نصف قاشق چای خوری زنجبیل را با ۲ لیوان آب جوش به مدت ۳۰ دقیقه دم کنید)
۳-روزانه ۳ تا ۴ لیوان شربت عسل و لیمو ترش تازه به مرور میل کنید.
۴-روزانه ۶ لیوان آب میل کنید (نیم ساعت قبل و دوونیم ساعت بعداز غذا)
۵-برای بهبودی سریعتر یک شب در میان گل بابونه و گل لاواند را بخور دهید ( یک قاشق غذاخوری از مخلوط فوق را در یک کاسه آب در حال جوش به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید). بعداز بخور دادن مقداری روغن زیتون بکر را روی سینوس های خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید.
۶-استفاده نکردن از غذاهایی که طبع سرد دارند , مانند لبنیات و ترشیجات سرکه
۷-استفاده نکردن از کلیه غذاهای ممنوع به خصوص ماست و چای
غذاهای ممنوعه و مضر
چای، قند و شکر، هر چیزی که با قند و شکر تهیه می شود، شیرینی‎جات قنادی، سرخ کردنی، روغن نباتی جامد و مایع , انواع کمپوت و کنسرو و آب میوه های بسته بندی شده , غذاهای فریز شده، غذاهای زودپز شده و غذاهای مانده و بیات ، سس، رب، شور، ترشیجات، سرکه، نمک زیاد، ماست و لبنیات، مرغ و تخم مرغ ماشینی، غذاهای چرب و پرحجم، سوسیس , کالباس , نوشابه , برنج سفید , مشروبات الکلی , سیرابی , آش رشته، گوشت زیاد، گوشت گاو و گوساله , دل , قلوه و جگر , سیب زمینی , ادویه‎جـات زیاد، ماکارونی و لازانیا، کلیه غذاهای ساندویچی، دوغ و نوشابه، آب یخ، بستنی، مواد آرایشی و آدکلن , تنقلات مصنوعی (شکلات، پفک، چیپس , آدامس، بیسکوئیت و…)، قهوه، نسکافه، غذای پخته شده با مایکروفر، خوردن مایعات همراه غذا، تند و سریع غذا خوردن. هوای آلوده و کثیف و دخانیات

 

 

دیدگاه خود را به ما بگویید.