————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

نکاتی درباره درمان دیابت(قند خون)
انسولین  یکی از ترشحات لوز المعده برای تنظیم قند بدن است، در اثر کم کاری این غده و کم شدن انسولین، شخص مبتلا بمرض قند میشود. درآب شلغم نیز انسولین گیاهی به مقدار زیادی وجود دارد و نوشیدن آب شلغم را به کلیه مبتلایان به دیابت توصیه مینماییم.
یکی از این خوراکیها که دارای انسولین میباشد هویج است که خوردن آن سبب میشود شخص مبتلا به دیابت نشود و چنانچه شخص مبتلا شد خوردن آب هویج و زردک در درمان دیابت نقشی موثر دارد.
خوردن توت، مخصوصا توت خشک با آنکه قند دارد برای معالجه مرض قند نافع است
همچنین میوه قره قات نیز که در آذربایجان میروید در معالجه بیماری قند نقش بسزا دارد
میوه ها و سبزیهایی که دارای ویتامین( ث )میباشند در تنظیم قند خون(دیابت) موثر بوده و در معالجه و عدم ابتلا به این مرض نقش بزرگی دارند. این ویتامین در نسترن وحشی، فلفل سبز، آب نارنج و آب لیمو، گوجه فرنگی بمقدار زیاد موجود است و نیز در بادام،سیب، زردآلو، موز، خربزه، انار، هلو، گلابی، جعفری، نخود، تره تیزک، توت فرنگی، دارابی، انبه و نارنگی پیدا میشود.
قره قات نیز دارای مقداری از این ویتامین میباشد اگر میخواهید از دیابت در امان باشید خوردن این مواد را فراموش نکنید و نیز افراط را جایز ندانید.
خوردن میوه و غلات و سبزیهایی که ویتامین( ب )دارند برای عدم ابتلا و معالجه دیابت لازم اند:
غلات مانند : گندم، جو، چلتوک، ذرت، ارزن مخصوصا سبوس آنها مخزن ویتامین( ب )میباشند
میوه جات و سبزیجات مانند : پیاز، هویج، کاهو، کاسنی، اسفناج، کلم، سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، هلو، خرما، موز، نارنج، دارابی، بادام، فندق، گردو و زردآلو
جوشانده جوانه جو دارای این خاصیت است که مانع عفونت معده میشود و از رشد میکربهای حصبه، اسهال و وبا جلوگیری میکند و سایر میکربهای موذی معده ای را میکشد و از همه مهمتر اینکه در جو سبز شده، انسولین گیاهی بمقدار زیاد وجود دارد که قند خون(دیابت)را پایین می آورد
پیاز خام : پیاز خام نیز یکی از غذاهای ضد عفونی کننده است و معده و روده ها را از عفونت گوشت پاک میکند و دارای انسولین نباتی است و دیابت را معالجه میکند و از ابتلا آن جلوگیری میکند
آب شلغم : استفاده از انسولین های گیاهی بطور خام نتیجه بهتری دارد و مخصوصا نوعی که در شلغم است در اثر پختن از بین میرود و برای معالجه دیابت آب شلغم را گرفته و با مایعات دیگر مخلوط کرده و بنوشید تا گواراتر باشد.
کاهش قند خون با زنجبیل درمانی

زنجبیل، چاشنی محبوبی است که علاوه بر طعم خوش، خواص دارویی و درمانی نیز دارد. خواص درمانی این چاشنی از دیرباز شناخته شده بوده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها از سرماخوردگی گرفته تا دردهای مفصلی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

اما به گزارش مجله پریونشن، اکنون و بر اساس مطالعه جدیدی که محققان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید صدوقی یزد انجام داده اند، معلوم شده است مصرف زنجبیل می تواند قند خون را در بدن افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، پایین بیاورد.

رابطه‌ی کمبود خواب و بیماری دیابت
دانشمندان به‌تازگی در تحقیقی به این نتیجه رسیده‌اند که کمبود خواب خطر ابتلا به بیماری دیابت را افزایش می‌دهد. کم‌کاری لوزالمعده و کاهش سوخت و ساز بدن هنگام استراحت از دلایل این پدیده است.

دانشمندان دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد همراه با بیمارستان Brigham and Women’s Hospital، که با دانشگاه هاروارد همکاری می‌کند، برای انجام این تحقیق ۲۱ شرکت‌کننده را به مدت ۶ هفته در بیمارستان نگهداری کردند. آنها در این مدت بر زمان خواب و بیداری این افراد هدفمندانه تاثیر گذاشتند.

این دانشمندان در نشریه‌ی علمی Science Translational Medicine از رابطه‌ی بین کمبود خواب و بیماری دیابت گزارش می‌دهند.

کاهش سوخت و ساز بدن و عملکرد لوزالمعده

پژوهشگران هاروارد برای انجام تحقیق خود زمان، طول خواب و تغذیه‌ی شرکت کنندگان را مورد بررسی قرار دادند. شرکت کنندگان در ده روز اول آزمایش اجازه داشتند حدود ۱۰ ساعت در روز بخوابند.

در طول سه هفته پس از آن، دانشمندان زمان خواب آنها را به ۵ تا ۶ ساعت در روز کاهش دادند. آنها باید در بعضی اوقات شب و در مواقع دیگر در طول روز می‌خوابیدند.

کمبود خواب و همچنین خواب نا منظم باعث شد که سوخت و ساز بدن این افراد هنگام استراحت کاهش یابد. افزون بر این، بنا بر اندازه‌گیری دانشمندان، میزان گلوکز خون شرکت کنندگان پس از صرف غذا افزایش یافته بود. دلیل این امر آن است که غده لوزالمعده انسولین کمی تولید کرده و همین باعث افزایش قند خون و در نهایت بیماری دیابت می‌شود.

بهترین زمان خواب شب است

علائمی که ناشی از ریتم نامنظم خواب یا کمبود خواب بودند، پس از خواب کافی شرکت کنندگان به مدت نه روز ناپدید شدند. نتایج این تحقیق، نتایج تحقیقات پیشین را نیز تایید می‌کنند.

بر اساس تحقیقات پیشین، کسانی که شب کار هستند، ریسک بیشتری برای ابتلا به بیماری دیابت دارند. به هر حال این امر اثبات شده است که خواب کافی برای سلامتی انسان مهم است و بهترین زمان خوابیدن شب است.

دیابتی‌ها! چای و قهوه مصرف نکنند
گروهی از پژوهشگران آمریکایی معتقدند: کافئین، قند خون را بالا می‌‌برد. به همین دلیل به افرادی که مبتلا به دیابت نوع دوم هستند توصیه می‌شود نوشیدنی‌های حاوی کافئین مثل چای و قهوه کمتر مصرف کنند.

چای و قهوه هم گویا برای دیابتی‌ها ضرر دارند. اگر با شیرینی همراه شوند، آنگاه دیگر …
کمتر چای و قهوه بنوشید یا اگر می‌توانید اصلا ننوشید! گروهی از پژوهشگران آمریکایی برای نخستین بار ارتباط مستقیم کافئین و قند خون را بررسی کرده‌اند. این گروه معتقدند قهوه، ‌چای و سایر نوشیدنی‌هایی که حاوی کافئین هستند سوخت‌وساز گلوگز را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
جیمز د لانه از دانشگاه پزشکی دانشگاه داک و یکی افراد تیم می‌گوید :«ما دقیقا نمی‌دانیم که کافئین چطور قند خون را بالا می‌برد؛ در این مورد چند تئوری مختلف وجود دارد.»
این پژوهشگران، گروه‌های مختلفی از داوطلبان مبتلا به مرض قند نوع دوم را به مدت ۷۲ ساعت زیر نظر گرفته‌اند، البته داوطلبانی که نیاز به تزریق انسولین نداشته‌اند. در این ۷۲ دو ساعت هیچ تغییری در برنامه روزانه داوطلبان داده نشده. افراد مطابق معمول قرص دیابت‌شان را مصرف می‌کردند و اجازه داشتند فعالیت‌های روزانه مثل ورزش را هم انجام دهند.
غیر از وعده غذایی صبحانه که یک لیوان نوشیدنی مخصوص بوده، داوطلبان می‌توانستند هر چه میل دارند در طول روز بخورند. تنها موردی که به این برنامه اضافه شده، مصرف روزانه یک عدد کپسول بود. کپسول‌های حاوی کافئین و کپسول‌های پلاسبو.
داروهای پلاسبو کاملا بی‌تاثیرند اما به بیمار گفته نمی‌شود که داروی پلاسبو مصرف کرده. داوطلبان روز نخست کپسول حاوی کافئین مصرف کرده‌اند که کافئین آن برابر با کافئین موجود در چهار لیوان قهوه تنظیم شده بود.‌ کپسول روزهای بعد پلاسبو بوده است.
برای اندازه‌گیری مرتب قند خون، پژوهشگران زیر پوست این افراد قطعه الکترونیکی کوچکی کار گذاشتند. نتیجه تحقیق نشان می‌دهد: پس از مصرف کپسول قند خون حداقل حدود ۸ درصد افزایش پیدا می‌کند. اگر کپسول پس از صبحانه مصرف شود ۹ درصد، پس از نهار ۱۵ درصد و پس از شام حتی تا ۲۶ درصد قند خون را بالا می‌برد.
از نظر پژوهشگران یکی از مواردی که جای تحقیق بیشتر دارد، تأثیر کافئین در پروسه متابولیسم قند است. پژوهشگران حدس می‌زنند کافئین خروج قند از خون را کند می‌کند. غیر از این نکته، پس از مصرف کافئین آدرنالین بیشتری در خون آزاد می‌شود. آدرنالین هورمون استرس است و قند خون را هم بالا می‌برد.
با وجود این نمی‌توان با قطعیت گفت که مبتلایان به دیابت نوع دوم نباید کافئین مصرف کنند. اما این امکان وجود دارد که با کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافئین، قند خون را بهتر کنترل کرد.

                                                                                    

۳ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  1. مژگان گفت:

    سلام خسته نباشید اقای دکتر کانال تلگرامی هم دارند راه ارتباط با ایشون چیست من امروز اشنا شدم با رژیمشون به نظرم خیلی عالی بود من خودم دیابت دارم و هر رژیمی میگیرم فایده نداره میخام طبق دستورات اقای دکتر عمل کنم لطفا راهنماییم کنید

  2. حسین افتخاری راد گفت:

    باسلام
    خداوند خیر و برکت عطا نماید
    لطفا ادرس مطب و شماره تماس مرحمت فرمائید

دیدگاه خود را به ما بگویید.